Slikar
Miran Mirtič (1957 – 2021)
Povezava na članek v Občanu - http://www.vace.si/miran-mirtic.htm Ustvaril je nekaj čudovitih mozaikov.
|
|
|
Rdeče črke pomenijo MOJI DODATKI
PREDSTAVLJAM VAM SLIKARJA, KI SEM GA SREČAL Z VELIKIMI PRAZNIMI PLATNI V NAŠI TRGOVINI NA VAČAH. PRISELIL SE JE NA VAČE IN ZDAJ STANUJE NAD TRGOVINO. Obljubil mi je, da mi bo dal knjižico o sebi, da ga bom bolje spoznal. Obljubo je držal in spoznajte ga še vi! To je ta knjižica.
Zvonimir Kolenc
MIRAN MIRTIČ
Življenjepis
Slikar
Miran MIRTIČ
abstraktni disciplinirani modernist
Rojen je 01. julija1957 v
Ljubljani,(umrl je 6, februarja 2021)
Po izobrazbi je tehnični risar, zaposlen je bil v Iskri kot dizajner za industrijsko oblikovanje. Leta 1993 je dobil od Ministrstva za kulturo RS status samostojnega kulturnega delavca.
V razdobju 29 let, postavljenih med njegovo prvo samostojno razstavo na Osnovni šoli in zdajšnjim ustvarjalnim obdobjem, je vedno s pronicljivim pogledom na Universum uspel prenesti najgloblja in najlepša čustva na papir. V začetku so bila njegova izrazna orodja svinčnik in akvarel, tempera, oglje, tuš, skratka nastajale so realistične odslikave, prizori iz narave, iz vsakdanjika.
Nadrealizem, surrealizem in hiperrealizem so obdobja, ki so bila logično nadaljevanje, in prikaz slikarjevega izjemnega notranjega bogastva doživljanja (Ples dežja, Narobe svet). In ker spontanost samih stvari vedno pripelje do dobrih temeljev k trajni strehi, je slikar združil ves vulkan svojik moči v zadnjik 15 letih v olje na platnu. Silovito, polno in nezadržno so platna polnili geometrični liki, ki niso samo geometrični (valji, krogle, ploskve), barve, ki niso samo barvne vsebine, ki niso samo dojemljive, skratka v kroni njegovega ustvarjanja so vsakdanje, enostavne, nedolžne, podobe začele gledati same vase. S tem se je zgodovina slikarstva, na novo prebujene bohotne oblike renesanse, prav tako odnosi med svetlobo in senco, med packo impresije in močjo ekspresije, ta zgodovina nam že znanih oblik se je preselila v abstraktno moč slikarjevih »bombnih eksplozij«.
Neimenovane podobe Erosa in Tanatosa, kar nekateri površno pojmujejo kot odnos med življenjem in smrtjo, v resnici pa pomeni povezanost stvari; tistih, ki silijo naprej in tistih elementov, ki se tej energiji zoperstavljajo. Ta eruptivni izraz nosi umetnost, za katero stoji Miran Mirtič.
Živi in dela v Ljubljani. (Na Vačah je živel od leta – 2008 – do svoje smrti)
Nekaj njegovih del najdete na spletni strani: http://pages.vossnet.de/mnkk/miran/Galleries/Thumbnails.html
(Meni ta povezava ne deluje)
Svetloba in tema
Slikarstvo Mirana Mirtiča sodi v tisti zvrst osebnik iskanj, ki izražajo globoko notranje protislovje in hojo na robu modernističnih usmeritev.
V podobah na kratko bi jih lahko označili kot upodobitev spopadov med svetlobo in temo, se namreč odloča tako za gesto, kot za organiziran barvni prostor.
Na nek način bi lahko rekli, da skuša v izrazito ekspresivno oblikovano kompozicijo, ki je v zasnovi blizu ekspresivni "abstrakciji" vnesti pomirjujoče in disciplinarne poudarke. Obenem pa prav žrtvovanje, ki umirja gestualno ozadje, poudarja še drugo sestavino Mirtičevih kompozicij - simetrijo.
Skupek teh nasprotujočih si prvin prav zato ustvarja vzdušje nemira in notranje napetosti, ki ima spet dvoje nasledkov. Po eni strani priča o avtorjevem hotenju, da bi našel nove možnosti v prostoru, ki sta ga v šestdesetik letih odprla (med drugimi) Andrej Jemec in Silvester Komel, po drugi strani pa o njegovi negotovosti.
Vendar moramo priznati, da je specifično občutje negotovosti, ki ga slike dihajo, uporabil kot pomemben vsebinski akcent, kar smo lahko videli na njegovih osemintridesetih razstavah, doma in v tujini. (Kanada, Avstrija, Hrvaška, Madžarska, Nemčija).
Dr. Ivan Sedej
Light and darkness
The painting of Miran Mirtič could be categorized as a kind of a personal search
expressing deep inner contradiction and balancing on the edge of modem orientation.
Within the images, we could shortly characterise them
as a form of a conflict between light and darkness, the author decides for a
gesture as well as for an organised space of colour. In one way we could say he tries to implement
soothing and disciplined accents into the extremely expressively designed
composition which is in its basics close to expressive "abstraction".
At the same time the structure of lines that calms the gestual
background, emphasizes the other component of Mirtič’s
compositions - the symmetry. The amount of all contradictory elements creates
the atmosphere of restlessness and inner tention with
two concequences. In one way it shows the author's
desire to discover new possibilities. In the space opened by Andrej Jemec and Silvester Komel (among
others) in the sixties, as on the other hand it shows the author's insecurity.
-Last but not least we have to admit that the specific sensation of insecurity
that the paintings breathe has been used as an important contextual accent
which was also possible io
be experienced at all thirty-eight exhibitions at home and abroad (
Dr. Ivan Sedej
Tako se počutim danes
Akril, platno
70 x
Ognjena zrcala 1/I.
Olje, platno
50 x
Obujeni spomini 1/V.
Akril, olje, platno
50 x
Obujeni spomini 1/VIII.
Akril, olje, platno
50 x
Dve odprtini v občutek
Akril, olje, platno
40 x
Ujeta svetloba
Akril, olje, platno
40 x
Okolica moje vasi 1/II.
Akril, olje, platno
50 x
Obujeni spomini 1/III.
Akril, olje, platno
60 x
Okolica moje vasi 1/IV.
Olje, juta
60 x
Razstave
1972 Osnovna šola Rihard Jakopič, Ljubljana
1985 Iskra Stegne, Ljubljana
Iskra Elektro zveze, Ljubljana
1986 Lokal Aladin, Ljubljana
Galerija Maximarket, Ljubljana
Čitalnica Mestne knjižnice, Ljubljana
Galerija Maximarket, Ljubljana
Galerija Medeja, Vrhnika
1987 Donit, Medvode
Galerija Lek, Ljubljana
Extempore, Kranjska gora
Jugobanka, Ljubljana
1988 Galerija Maximarket,
Ljubljana Galerija Petrol, Ljubljana
Sejem elektronike gospodarsko razstavišče, Ljubljana
Interbiro, Zagreb
Hotel Špik, Kranjska gora
1989 Valvasor, Ljubljana
Galerija Maximarket, Ljubljana
1990 Toronto, Canada
Lokal Viktorija, Ljubljana
Galerija SND (Drama), Ljubljana
1991 Ljubljanski magistrat, Ljubljana
Novi dom, Ljubljana
Filipov dvorec, Ljubljana
1992 Napoleon Internacional, Ljubljana
Mohorjeva družba, Celovec
Društvo slovenskih pisateljev PEN CLUB, Ljubljana
Ljubljanski grad, Ljubljana
Hotel Astoria, Bled
Iskra, Ljubljana
1993 Galerija Šifrar, Škofja Loka
1994 NUK, Ljubljana
1996 Gyor, Madžarska
Budimpešta, Madžarska
1998 Konex Club Brdo, Ljubljana
Duem, Medvode
1999 Petrol, Ljubljana
2001 EX Tempore Piran - nagrada
Slikarska kolonija Senovo
Slikarska dela Mirana Mirtiča se nahajajo po celem svetu:
Združene države Amerike Italija - Milano
Nizozemska - Amerongen Kanada - Toronto
Avstrija - Dunaj Hrvaška - Zagreb
Nemčija - Munchen in Koln Madžarska - Gýor in Budimpešta
Grčija - Phaleron
Slovenija - Ljubljana, Maribor, Celje, Koper, Nova Gorica, Novo mesto, Krško, Brežice, Sevnica, Postojna, Kranjska gora, Vače, Grosuplje ...
Izdal in založil: KoloRtisk
Tisk: KoloRtisk, Krško
Naklada: 1000 izvodov
Oktober, 2001