|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Članek je izšel v novicah iz občine Litija »Občan« št.7, leto 9, julija 2007
PODRUŽNIČNA ŠOLA VAČE MAJHNA ŠOLA USPEŠNIH OTROK
List iz projekta o
Vodnjaku in model vodnjaka
Na podelitvi priznanj Tadej Pavkovič, Jan Kristjan Hrastelj Gregorič; Urška Šerajč in Klara Hančič pa tudi
pri delu.
HURA, POČITNICE! Kako čas
počasi teče, kadar moraš
sedeti v šoli in zunaj sije sonce, ti pa moraš
še pisati biologijo, pa zaključit angleščino, pa popraviti oceno pri matematiki, pa še
in še obveznosti se ti nalaga vsakodnevno, tako v šoli
kot doma. Pa tudi, če ne sije sonce ...saj
ima še dež okus po maju. Še
sreča, da se dogaja toliko zanimivega izven šolskih
klopi, a v okviru šole - dnevi aktivnosti, s
katerimi nas kar zasipavajo, da nam bi čas v šoli
hitreje minil, pa prireditve, pa nagradne aktivnosti, za tisto kar smo
postorili med letom … Z zadovoljstvom
smo se lotili preštevanja priznanj in
nagrad, ki kažejo, da na Vačah radi sodelujemo, da se
radi učimo in tudi radi poveselimo ob priznanjih in pohvalah.
Pa
začnimo pri najmlajših. Učiteljica
2. razreda je vedela, da ima v razredu dobre matematike, da pa jih bo kar sedem
- polovica razreda - dobila priznanje na tekmovanju iz matematike - Kenguru,
tega si ni mislila.
Na
Vačah deluje filatelistični krožek, ki je bil najprej
predviden za učence višjih razredov. Pa so jih
kmalu »tamali« skoraj izpodrinili. Njihova vztrajnost in veselje do drugačnega
»učenja«
se je
kmalu obrestovalo:
učenka Špela Pok iz 2. razreda je
pod mentorstvom učitelja Marjana Roglja
dosegla srebrno priznanje za razstavni eksponat z naslovom Barčica
po morju plava in posebno nagrado - udeležbo na mednarodni
filatelistični delavnici v Avstriji. Prav najmlajši učenci so tisti, ki dajejo
»intonacijo« naši šoli. Ob njihovi spontanosti in radoživosti, ki se lahko
izraža v maloštevilnih razredih, so omilili marsikateri problem, tudi tisti, ki
ga mnogokrat povzročajo starejši učenci. Peti razred je pri nas še vedno prehod
iz osemletke v devetletko. Dosegli so tri bronasta priznanja iz znanja logike,
eno bronasto priznanje na Kenguruju, Žan Gračner in Saša Biaggio
pa sta si prismučala zlati medalji v zimski šoli v
naravi (mentor učitelj Goran Bukovica).
Sedmarji so »pridelali«
tri bronasta priznanja iz znanja logike, naši »taveliki« devetarji
pa bronasto priznanje iz Kenguruja, tri bronasta priznanja iz znanja logike,
tri srebrna priznanja na angleški bralni znački
ter tri bronasta priznanja na tekmovanju iz angleščine. In osmi razred, za
katerega učitelji ugotavljamo, da je poučevanje tam čisti
užitek: dosegli so tri bronasta priznanja na Kenguruju, tri
bronasta priznanja na šolskem tekmovanju iz
fizike, bronasto priznanje na tekmovanju iz kemije, štiri
bronasta priznanja iz znanja logike in dve srebrni priznanji na angleški
bralni znački.
Na
šoli deluje tudi literarno-lepopisni krožek,
ki je letos deloval v »peti prestavi«:
V sodelovanju na natečaju slovenske vojske
-
Kako ljubiti domovino so si prislužili majice, koledarje in
knjigo. Pil-ova zgodba Pika danes (avtor Samuel
Nagode, 5. r) je bila nagrajena z dvema vstopnicama za opero (mimogrede, strokovno
mnenje našega nagrajenca je bilo, da nagrada ni bila najbolj posrečena),
za likovni natečaj Nasvidenje tolar,
pozdravljen evro so učenci 5. razreda dobili
simbolične nagrade - svinčnike, magnetke
in rnike, Miha Šporar iz 5. razreda pa je
na natečaju za najboljšo Pil-ovo
zgodbo dobil knjižno nagrado za svojo Sončno
ptico.
V
letu kulture so nas mentorji dodobra seznanili tudi s kulturnimi ustanovami.
Sodelovanje smo si tako obljubili z Narodno galerijo, kamor smo
poslali rokopisno knjigo o Vačah. Sodelovale so učenke
Kristina Planinšek, Klavdija Lavrič,
Urška Šerajč, Klara Hančič
ter Klavdija Obreza. Da nam je delo pri srcu, smo dokazale tudi s tem, da smo
zadnje popravke pisale med novoletnimi počitnicami kar pri učiteljici
doma, sladkale pa smo se s pecivom, ki nam ga je prav za to priložnost
napekla ena od mamic.
Na
enem od kulturnih dnevov smo se seznanili z gospo
Metko Starič iz zavoda za kulturo in turizem - Parnas, iz Velikih Lašč. V njihovi knjigoveški delavnici smo zvezali
rokopisno knjigo, na literarnem natečaju za kratko zgodbo,
vezano na slovensko kulturno dediščino in naravne
znamenitosti Gosje pero pa smo se razveselili 1. nagrade (sodelovali so učenci
8. razreda: Klara Hančič, Urška
Šerajč, Jan Kristjan Hrastelj Gregorič in Tadej Pavkovič).
Srce
našega ustvarjanja in učenja je povezano tudi s
središčem kraja. Na natečaju za otroke osnovnih šol
Voda in kulturna dediščina smo prijavili
projekt, ki nosi naslov: VODNJAK -spomin vode v kamnu. Ustvarili smo pisno in
ilustrirano (linorez) pripoved o življenju ob vodotokih,
kako je človek izkoriščal oziroma uporabljal
vodo v svoj prid skozi zgodovino itd. S tem smo opozorili na problem vaškega
vodnjaka (za katerega so bili restavratorski načrti narejeni že
leta 2003), zavedanje obstoja kulturne dediščine v prostoru in seveda
njeno ohranjanje. Uporabili smo medpredmetne povezave
- zgodovina, etnologija, slovenščina, likovna vzgoja,
tehnična vzgoja, geografija, kaligrafija... Nosilci projekta so
bili Klara Hančič, Urška
Šerajč, Jan Kristjan Gregorič Hrastelj, Tadej Pavkovič ter učenci 7.,8.
in 9. razreda, mentorji pa učitelji Dajana Maurič,
Marjan Rogelj in Goran Bukarica. Dobili smo 1.
nagrado in obet za sofinanciranje obnove vaškega vodnjaka, če bomo projekt v letu 2008 dopolnili še
z vodno učno potjo. No, dela smo se že lotili.
Kdaj
nam je še ostal čas za učenje?
Verjetno kar vmes, med dodatnim delom, s katerim smo si popestrili (včasih
suhoparno) učno snov. In zakaj smo tako zelo povezani z učitelji,
da jih včasih med poukom namesto učiteljica pokličemo
kar mama? Ja, naša šola
je tako zelo majhna, da se drug pred drugim sploh skriti ne moremo. Tako nam ne
ostane drugega, da se povežemo, bolje spoznamo in
opremo drug na drugega. Vse to pa so dobri pogoji za uspešno
sodelovanje, katerega nazoren dokaz so tudi naši rezultati.
Vesele
počitnice!
Dajana MAURIČ,
prof.